Teaching and Learning in Northern Europe : 1000-1200

The essays in this collection focus not on texts but on people, specifically on teachers and their students, beginning with the late Carolingian era and continuing through the creation of monastic and secular schools in the centuries before the first universities. Central to the articles in this vol...

Description complète

Enregistré dans:
Détails bibliographiques
Autres auteurs : Vaughn Sally N. (Éditeur scientifique), Rubenstein Jay (Éditeur scientifique)
Format : Livre
Langue : anglais
Titre complet : Teaching and Learning in Northern Europe : 1000-1200 / [édité par] Sally N. Vaughn et Jay Rubenstein
Publié : Turnhout : Brepols (éditions) , 2006
Collection : Studies in the early Middle Ages (Online) ; 8
Accès en ligne : Accès Nantes Université
Sujets :
Documents associés : Autre format: Teaching and learning in Northern Europe
LEADER 04795clm a2200649 4500
001 PPN151459754
003 http://www.sudoc.fr/151459754
005 20180424090600.0
010 |a 978-2-503-53874-7 
017 7 0 |a 10.1484/M.SEM-EB.6.09070802050003050104010902  |2 doi 
035 |a (OCoLC)758346556 
035 |a BREP_EB_LN_10.1484/M.SEM-EB.6.09070802050003050104010902 
073 0 |a 9782503538747 
100 |a 20110411h20102006k y0frey0103 ba 
101 0 |a eng 
102 |a BE 
105 |a abhga 101yy 
135 |a jrbn#|||||a|| 
181 |6 z01  |c txt  |2 rdacontent 
181 1 |6 z01  |a i#  |b xxxe## 
182 |6 z01  |c c  |2 rdamedia 
182 1 |6 z01  |a b 
183 1 |6 z01  |a ceb  |2 rdacarrier 
200 1 |a Teaching and Learning in Northern Europe  |e 1000-1200  |f [édité par] Sally N. Vaughn et Jay Rubenstein 
210 |a Turnhout  |c Brepols (éditions)  |d 2006 
225 2 |a Studies in the Early Middle Ages  |v 8 
230 |a Données textuelles 
303 |a Notice rédigée d'après la consultation du 2011-04-11 
303 |a L'impression du document génère 360 p. 
304 |a Titre provenant de l'écran d'accueil 
305 |a Numérisation de l'édition de Turnhout : Brepols, 2006 
310 |a L'accès complet à la ressource est possible pour les usagers de tous les établissements publics français (situés ou non sur le territoire français) ayant des missions d'enseignement supérieur et/ou de recherche, des établissements d'enseignement supérieur privés, des bibliothèques publiques 
320 |a Notes bibliogr. Index 
330 |a The essays in this collection focus not on texts but on people, specifically on teachers and their students, beginning with the late Carolingian era and continuing through the creation of monastic and secular schools in the centuries before the first universities. Central to the articles in this volume are the schools and communities of Northern France and England, including Reims, Bec, Soissons, and Canterbury, whose patterns of thought and learning gave shape to intellectual endeavours throughout medieval Europe. In addition to some of the most prominent personalities of the day (among them Gerbert of Reims, Lanfranc and Anselm of Bec, Ivo of Chatres, and John of Salisbury), the contributors examine those teachers and students who worked in the shadows: figures like the biblical exegete Richard of Préaux and the musical innovator Theinred of Dover. The focus throughout the volume is on personalities and personal relationships, thus recreating the human connections that lay behind medieval humanism and the Twelfth-Century Renaissance. Taken together, the essays here create a coherent and compelling picture of the tumultuous time before the universities came to organize and take control of teaching and learning, a seminal period when teaching methods and curricula grew out of the particular experience of specific teachers and their interactions with their students. 
337 |a Navigateur Internet ; lecteur de fichiers PDF 
410 | |0 165151358  |t Studies in the early Middle Ages (Online)  |x 2294-835X  |v 8 
452 | |0 11015004X  |t Teaching and learning in Northern Europe  |b Texte imprimé  |o 1000-1200  |f edited by Sally N. Vaughn and Jay Rubenstein  |c Turnhout  |n Brepols  |d cop. 2006  |p 1 vol. (XX-360 p.)  |s Studies in the early middle ages  |y 2-503-51419-7 
606 |3 PPN027248216  |a Savoir et érudition  |3 PPN027226794  |y France  |3 PPN027790347  |z Moyen âge  |3 PPN02886431X  |x Actes de congrès  |2 rameau 
606 |3 PPN027507998  |a Éducation médiévale  |3 PPN027226794  |y France  |3 PPN02886431X  |x Actes de congrès  |2 rameau 
606 |3 PPN027248216  |a Savoir et érudition  |3 PPN027224686  |y Europe du Nord  |3 PPN027790347  |z Moyen âge  |3 PPN02886431X  |x Actes de congrès  |2 rameau 
606 |3 PPN027507998  |a Éducation médiévale  |3 PPN027224686  |y Europe du Nord  |3 PPN02886431X  |x Actes de congrès  |2 rameau 
607 |3 PPN030469473  |a France  |x Vie intellectuelle  |z Moyen âge  |3 PPN02886431X  |x Actes de congrès  |2 rameau 
607 |3 PPN027224686  |a Europe du Nord  |3 PPN027255670  |x Vie intellectuelle  |3 PPN027797473  |z Jusqu'à 1500  |3 PPN02886431X  |x Actes de congrès  |2 rameau 
610 0 |a History of Ideas 
610 0 |a History 
610 0 |a Social Studies 
610 0 |a Cultural Studies 
702 1 |3 PPN071335536  |a Vaughn  |b Sally N.  |4 340 
702 1 |3 PPN07456031X  |a Rubenstein  |b Jay  |f 1967-....  |4 340 
801 3 |a FR  |b Abes  |c 20180222  |g AFNOR 
801 0 |a FR  |b ABES  |c 20171215  |g AFNOR 
856 4 |5 441099901:606419675  |u https://dx.doi.org/10.1484/M.SEM-EB.6.09070802050003050104010902 
915 |5 441099901:606419675  |b BRE2018-150 
930 |5 441099901:606419675  |b 441099901  |j g 
991 |5 441099901:606419675  |a exemplaire créé automatiquement par l'ABES 
997 |a NUM  |b BRE2018-150  |d NUMpivo  |e DNUM  |s d 
998 |a 807623