Uncle Tom's cabin and the reading revolution : race, literacy, childhood, and fiction, 1851-1911

Enregistré dans:
Détails bibliographiques
Auteur principal : Hochman, Barbara
Format : Livre
Langue : anglais
Titre complet : Uncle Tom's cabin and the reading revolution : race, literacy, childhood, and fiction, 1851-1911 / Barbara Hochman.
Publié : Baltimore, Md. : Project MUSE , 2013
Collection : Project MUSE - UPCC 2011 Literature Collection
Titre de l'ensemble : Project MUSE - UPCC 2011 Literature Collection
Accès en ligne : Accès Nantes Université
Accès direct soit depuis les campus via le réseau ou le wifi eduroam soit à distance avec un compte @etu.univ-nantes.fr ou @univ-nantes.fr
Note sur l'URL : Full text available:
Disponibilité : L'accès à cette ressource est réservé aux membres de l'Université de Nantes et aux usagers de son SCD
Sujets :
  • The afterlife of a book
  • Uncle Tom's Cabin in the national era: recasting sentimental images
  • Imagining black literacy: early abolitionist texts and Stowe's rhetoric of containment
  • Legitimizing fiction: protocols of reading in Uncle Tom's Cabin
  • Beyond piety and social conscience: Uncle Tom's Cabin as an antebellum children's book
  • Sentiment without tears: Uncle Tom's Cabin as history in the wake of The Civil War
  • Imagining the past as the future: illustrating Uncle Tom's Cabin for the 1890s
  • Sparing the white child: the lessons of Uncle Tom's Cabin for children in an age of segregation
  • Devouring Uncle Tom's Cabin: black readers between Plessy vs. Ferguson and Brown vs. Board of education.