Uncle Tom's cabin and the reading revolution : race, literacy, childhood, and fiction, 1851-1911
Enregistré dans:
Auteur principal : | |
---|---|
Format : | Livre |
Langue : | anglais |
Titre complet : | Uncle Tom's cabin and the reading revolution : race, literacy, childhood, and fiction, 1851-1911 / Barbara Hochman. |
Publié : |
Baltimore, Md. :
Project MUSE
, 2013 |
Collection : | Project MUSE - UPCC 2011 Literature Collection |
Titre de l'ensemble : | Project MUSE - UPCC 2011 Literature Collection |
Accès en ligne : |
Accès Nantes Université
Accès direct soit depuis les campus via le réseau ou le wifi eduroam soit à distance avec un compte @etu.univ-nantes.fr ou @univ-nantes.fr |
Note sur l'URL : | Full text available: |
Disponibilité : | L'accès à cette ressource est réservé aux membres de l'Université de Nantes et aux usagers de son SCD |
Sujets : |
- The afterlife of a book
- Uncle Tom's Cabin in the national era: recasting sentimental images
- Imagining black literacy: early abolitionist texts and Stowe's rhetoric of containment
- Legitimizing fiction: protocols of reading in Uncle Tom's Cabin
- Beyond piety and social conscience: Uncle Tom's Cabin as an antebellum children's book
- Sentiment without tears: Uncle Tom's Cabin as history in the wake of The Civil War
- Imagining the past as the future: illustrating Uncle Tom's Cabin for the 1890s
- Sparing the white child: the lessons of Uncle Tom's Cabin for children in an age of segregation
- Devouring Uncle Tom's Cabin: black readers between Plessy vs. Ferguson and Brown vs. Board of education.