On endings : American postmodern fiction and the Cold War
What does narrative look like when the possibility of an expansive future has been called into question? This query is the driving force behind Daniel Grausam's On Endings, which seeks to show how the core texts of American postmodernism are a response to the geopolitical dynamics of the Cold W...
Enregistré dans:
Auteur principal : | |
---|---|
Format : | Livre |
Langue : | anglais |
Titre complet : | On endings : American postmodern fiction and the Cold War / Daniel Grausam. |
Publié : |
Baltimore, Md. :
Project MUSE
, 2013 |
Collection : | Project MUSE - UPCC 2011 Literature Collection |
Titre de l'ensemble : | Project MUSE - UPCC 2011 Literature Collection |
Accès en ligne : |
Accès Nantes Université
Accès direct soit depuis les campus via le réseau ou le wifi eduroam soit à distance avec un compte @etu.univ-nantes.fr ou @univ-nantes.fr |
Note sur l'URL : | Full text available: |
Disponibilité : | L'accès à cette ressource est réservé aux membres de l'Université de Nantes et aux usagers de son SCD |
Sujets : |
- Introduction: On endings
- Institutionalizing postmodernism: John Barth and modern war
- The Crying of Lot 49, circa 1642; or, Pynchon, periodicity, and total war
- The time of the nation, the time of the state
- Unthinking the thinkability of the unthinkable
- Trying to understand end zone
- The dominant tense: Richard Powers and late postmodernism
- Afterword: Critical conventions/postmodern canons.