On endings : American postmodern fiction and the Cold War

What does narrative look like when the possibility of an expansive future has been called into question? This query is the driving force behind Daniel Grausam's On Endings, which seeks to show how the core texts of American postmodernism are a response to the geopolitical dynamics of the Cold W...

Description complète

Enregistré dans:
Détails bibliographiques
Auteur principal : Grausam, Daniel
Format : Livre
Langue : anglais
Titre complet : On endings : American postmodern fiction and the Cold War / Daniel Grausam.
Publié : Baltimore, Md. : Project MUSE , 2013
Collection : Project MUSE - UPCC 2011 Literature Collection
Titre de l'ensemble : Project MUSE - UPCC 2011 Literature Collection
Accès en ligne : Accès Nantes Université
Accès direct soit depuis les campus via le réseau ou le wifi eduroam soit à distance avec un compte @etu.univ-nantes.fr ou @univ-nantes.fr
Note sur l'URL : Full text available:
Disponibilité : L'accès à cette ressource est réservé aux membres de l'Université de Nantes et aux usagers de son SCD
Sujets :
LEADER 02871clm a22004331i 4500
001 muse9780813931661
005 20141209135900.0
010 |a 9780813931661 
010 |a 0813931665 
010 |z 9780813931616 (cloth : acid-free paper) 
010 |z 0813931614 (cloth : acid-free paper) 
010 |z 9780813931623 (pbk. : acid-free paper) 
010 |z 0813931622 (pbk. : acid-free paper) 
100 |a 20110308d2011||||||||||||||||||||||||||| 
101 |a eng 
135 |a dr|||||||||| 
200 1 |a On endings  |b Ressource électronique  |e American postmodern fiction and the Cold War  |f Daniel Grausam. 
210 |a Baltimore, Md.  |c Project MUSE  |d 2013 
225 1 |a Project MUSE - UPCC 2011 Literature Collection 
230 |a Données textuelles 
303 |a L'impression du document génère viii, 196 p. 
305 |a Numérisation de l'édition de Charlottesville : University of Virginia Press, 2011. 
310 |a L'accès à cette ressource est réservé aux membres de l'Université de Nantes et aux usagers de son SCD 
320 |a Bibliogr. p. [179]-189. Index 
330 |a What does narrative look like when the possibility of an expansive future has been called into question? This query is the driving force behind Daniel Grausam's On Endings, which seeks to show how the core texts of American postmodernism are a response to the geopolitical dynamics of the Cold War and especially to the new potential for total nuclear conflict. Postwar American fiction needs to be rethought, he argues, by highlighting postmodern experimentation as a mode of profound historical consciousness. On Endings significantly extends the project of historicizing postmodernism while returning the nuclear to a central place in the study of the Cold War. 
359 1 |a Introduction: On endings  |a Institutionalizing postmodernism: John Barth and modern war  |a The Crying of Lot 49, circa 1642; or, Pynchon, periodicity, and total war  |a The time of the nation, the time of the state  |a Unthinking the thinkability of the unthinkable  |a Trying to understand end zone  |a The dominant tense: Richard Powers and late postmodernism  |a Afterword: Critical conventions/postmodern canons. 
600 1 |a Powers, Richard,  |f 1957-  |x Criticism and interpretation. 
600 1 |a Pynchon, Thomas  |x Criticism and interpretation. 
600 1 |a Barth, John,  |f 1930-  |x Criticism and interpretation. 
606 |a Cold War in literature. 
606 |a Cold War  |x Influence. 
606 |a Postmodernism (Literature)  |y United States. 
606 |a American fiction  |x History and criticism  |x Theory, etc. 
676 |a 813/.5409  |v 22 
700 1 |a Grausam, Daniel  |f 1975- 
801 3 |b MdBmJHUP  |a US 
856 4 |z Full text available:  |u https://budistant.univ-nantes.fr/login?url=http://muse.jhu.edu/books/9780813931661/ 
997 |a NUM  |c Muse20141010  |d NUM16  |e EM  |s d  |b Muse0813931661 
998 |a 670814