Human Information processing : vision, memory, and attention

Enregistré dans:
Détails bibliographiques
Auteurs principaux : Chubb Charles (Éditeur scientifique), A. Dosher Barbara (Éditeur scientifique), Lu Zhong-Lin (Éditeur scientifique), M. Shiffrin Richard (Éditeur scientifique)
Format : Livre
Langue : anglais
Titre complet : Human Information processing : vision, memory, and attention / édité par Charles Chubb, Barbara A. Dosher, Zhong-Lin Lu, [et al...]
Publié : Washington : American Psychological Association , cop. 2013
Description matérielle : 1 vol. (264 p.)
Collection : Decade of behavior
Sujets :
  • Introduction / Charles Chubb, Barbara A. Dosher, Zhong-Lin Lu, et Richard M. Shiffrin
  • I. Vision
  • Chapter 1. Two visual contrast processes : one new, one old / Norma Graham et Sabina Wolfson
  • Chapter 2. The incompatibility of feature contrast and feature acuity / Joshua A. Solomon et Isabelle Mareschal
  • Chapter 3. The analysis of visual motion and smooth pursuit eye Movements / Miriam Spering et Karl R. Gegenfurtner
  • Chapter 4. The analytic form of the daylight locus / Geoffrey Iverson et Charles Chubb
  • II. Memory and Information processing
  • Chapter 5. Equisalience analysis : a new window into the functional architecture of human cognition / Charles E. Wright, Charles Chubb, Alissa Winkler et Hal S. Stern
  • Chapter 6. On the nature of sensory memory / Michel Treisman et Martin Lages
  • Chapter 7. Short-Term visual priming across eye movments / Stephen E. Denton and Richard M. Shiffrin
  • III. Attention
  • Chapter 8. Strategies of Saccadic Planning / Eileen Kowler et Misha Pavel
  • Chapter 9. Mechanisms of visual attention / Barbara A. Dosher et Zhong-Lin Lu
  • Chapter 10. Cortical dynamics of attentive object recognition, scene understanding, and decision making / Stephen Grossberg
  • Chapter 11. The Auditory attention band / Adam Reeves
  • IV. Applications
  • Chapter 12. Perceptual mechanisms and learning in anisometropic amblyopia / Zhong-Lin Lu, Chang-Bing Huang, et Yifeng Zhou
  • Chapter 13. Multimodal perception and simulation / Peter Werkhoven et Jan van Erp
  • Chapter 14. Projections of a learning space / Jean-Claude Falmagne