Montage and modern life : 1919 - 1942 [The Institute of Contemporary Art, Boston, April 7 - June 7, 1992], [Vancouver Art Gallery, Canada, August 19 - October 18, 1992], [Les expositions du Palais des beaux-arts, Brussels, November 3, 1992 - January 3, 1993]

Enregistré dans:
Détails bibliographiques
Autres auteurs : Teitelbaum Matthew (Éditeur scientifique), Lavin Maud (Éditeur scientifique)
Format : Livre
Langue : anglais
Titre complet : Montage and modern life : 1919 - 1942 : [The Institute of Contemporary Art, Boston, April 7 - June 7, 1992], [Vancouver Art Gallery, Canada, August 19 - October 18, 1992], [Les expositions du Palais des beaux-arts, Brussels, November 3, 1992 - January 3, 1993] / exhibitions curators: Maud Lavin ... [et al.]; ed. Matthew Teitelbaum
Publié : Cambridge Mass, London, Boston : MIT Press , cop. 1992
Institute of Contemporary Art
Description matérielle : 208 p.
Titre conventionnel : Exposition. Bruxelles. Palais des beaux-arts. 1992-1993
Exposition. Vancouver. Vancouver Art Gallery. 1992
Exposition. Boston. Institute of Contemporary Art. 1992
Sujets :
  • P.36
  • Photomontage, mass culture, and modernity : utopianism in the circle of new advertising designers / Maud Lavin
  • P. 60
  • The wings of hypothesis : on Montage and the theory of the interval / Annette Michelson
  • P. 82
  • From the politics of montage to the montage of politics : Soviet practice 1919 through 1937 / Margarita Tupitsyn
  • P.128
  • "Good fences make good neighbors" : American resistance to photomontage between the wars / Sally Stein